Sierpień, 2011

Kalorie: 1913 kcal

Tour Izerski 2011

Sobota, 20 sierpnia 2011 · dodano: 21.08.2011 | Komentarze 5

No i przyszedł czas na nie znany mi kompletnie wyścig polsko-czeski dookoła Gór Izerskich, czyli Tour Izerski 2011.

Wstaję rano, zjadam porządne śniadanie z makaronem i jadę do Świeradowa na start, dzień wcześniej nie pokręciłem przez burzę więc postanowiłem zrobić dobrą rozgrzewkę. Na miejscu byłem krótko po 9:00, odebrałem numer startowy, przebrałem się i jazda na rower. Dookoła sporo zawodników, większość Czechów, ekipa wygląda na mocną. Nagle dostrzegam Krzysztofa Lewandowskiego, czyli forumowego Sainta. W tym momencie wiem, że o podium mogę chyba zapomnieć ;)

Rozgrzewka całkiem konkretna, poznałem ostatnie 6 kilometrów do mety, końcówka w zasadzie pod górę, ale dość płasko, wcześniej też dupa bo tylko lekko pod górę do granicy i nie będzie gdzie ewentualnie uciec.

Spotykam kolegę Marcina z Bikestats - ksywka krzywy , bardzo miło było poznać, w końcu mogliśmy się spotkać w realu, a nie tylko na "kartach" internetu ;) Tak jak myślałem kolega okazał się bardzo sympatycznym towarzyszem na górskich trasach, ale o tym potem ;)
Trochę się zagadaliśmy i w zasadzie za chwilę start więc lecę na miejsce, gdzie już wszyscy poustawiani i trwa odprawa po polsku i czesku. Niestety ustawiam się bardzo z tyłu ale spiker mówi, że pomiar czasu startuje dopiero za miastem, bo są duże utrudnienia w ruchu - bardzo dobry pomysł.

No i ruszyliśmy, lecimy całą ławą, samochody z naprzeciwka są zatrzymywane i zjeżdżają na pobocze :D Niestety jest bardzo nerwowo i niebezpiecznie, po burzach na trasie pełno kamieni i żwiru, trzeba uważać. Co chwilę krzyki UWAGA i zwolnienia, zwężenia itd, zupełnie jak na Rajczy.
Ja spokojnie przeciskam się w miarę do przodu i mam w miarę bezpieczną pozycję jadąc z Marcinem. Po drodze podjeżdżam do Sainta i mówię mu, że czuję że On to dziś wygra - chyba jestem prorokiem, bo ostatecznie był pierwszy w OPEN :)
W peletonie gadam też chwilę z drugim kolegą z BS - Mountventoux

Jak tylko zaczął się podjazd za Świeradowem zaczęły się również próby skoków i podkręcanie tempa, na jednym sztywniejszym odcinku poszedł prawdziwy ogień i wszystko się rwie, ktoś puszcza koło i widzę jak formuje się pierwsza grupa, nie ma bata myślę sobie, naciskam na pedały i dojeżdżam do nich. Tempo konkretne, na liczniku nie widać, że jedziemy pod górę. Marcin trochę został, ale przed dojazdem do zakrętu śmierci udało mu się doskoczyć i znowu chwilę gadamy jadąc w całkiem sporej grupie.

Teraz zaczyna się zjazd i wiem, że trzeba jechać w miarę z przodu, ale to co robi czołówka to po prostu chwilami kamikadze, lecą baaaardzo szybko, a na szosie pełno syfu po burzach. Trochę tracę dystans ale się trzymam ryzykując trochę swoje zdrowie ;) Na tym zjeździe kontakt z czołówką stracił niestety Marcin, którego później widziałem już tylko na mecie, a szkoda :/

W Szklarskiej skręcamy w prawo i kierujemy się na Jakuszyce, dochodzę pierwszą grupę ale dużo mnie to kosztuje, bo jest cały czas pod wiatr. Jadę z tyłu i próbuję trochę odpocząć. W tym momencie ktoś podkręca tempo i kilka miejsc przede mną koleś puszcza koło - fatalna sprawa, bo ja nie odpocząłem. Grupka trochę odjeżdża więc mimo wszystko próbuję doskoczyć i robi się klasyczna zawiesinka między dwoma grupami, brakuje trochę siły by dojść pod wiatr czołówkę i ostatecznie zostaję czekając na drugą grupę licząc że dojdziemy ich jakoś po zmianach.

Niestety część chce współpracować, a część nie i widzę jak czołówka tylko zwiększa przewagę :/ Warto dodać, że tempo do Jakuszyc było po prostu zawodowe i wjeżdżałem je z blatu, a na liczniku cały czas ponad 25km/h - masakra.

Z Jakuszyc zjeżdżamy do Harrachova, niestety mocno wieje i mimo dużych prędkości na dojście do pierwszej grupy już nie mamy szans, pozostanie walka o dobrą lokatę w tej grupie, która po zjeździe zrobiła się nawet liczna - kilkanaście osób.
Po Harrachovie skręcamy w prawo i zaczynamy podjazd pod kościółek i drugi pod jeziorko (tak je nazwałem), asfalt bajka, nachylenie idealne, po prostu super droga. Postanowiłem tu zaatakować ale tylko żeby sprawdzić siłę ludzi w grupie. Bez problemu odjeżdżamy z jednym kolesiem co nastraja mnie optymistycznie, no ale do góry czekamy na resztę, bo pod wiatr taka ucieczka jest skazana na porażkę.

Całą już grupą dojeżdżamy na szczyt przełęczy nad opisywanym jeziorkiem i zaczynamy zjazd w lesie po bardzo krętej trasie. Jest bardzo sympatycznie ale trzeba dobrze jechać technicznie żeby nie zgubić grupy. Potem to bez przygód, mieliśmy jechać przez Frydlant ale był jakiś objazd i organizator skrócił trasę - pierwotnie miało być 100km.

Ostatnie podjazdy robimy całą grupą i nagle patrzę, znajomy znak 5km do mety, piję szota i czekam na rozwój wydarzeń. Zaczynają się skoki, atakują Ci mocniejsi więc ich kasuję, niestety reszta korzysta z mojej pracy, ale ostatecznie nikt nie ucieka. Takich ataków było bardzo dużo, wszyscy chcieli coś ugrać mimo iż to nie czołówka :)

Na dole skręt w prawo i zaczynamy ostatnie pół kilometra pod górę, tak jak myślałem finisz zaczął się już teraz - istna męka, twarde przełożenie i jazda na maksa. Ostatecznie z całej tej grupy dojeżdżam trzeci więc jest "małe podium" ;)

Podsumowując bardzo fajny wyścig !! Jednak można zrobić dobrą imprezę szosową dla amatorów ze startu wspólnego. Towarzystwo bardzo silne, mocna ekipa z Czech i z Polski. Ja jestem zadowolony chociaż myślę, że była moc aby dojechać z grupą pierwszą, gdyby nie te Jakuszyce mogłoby być inaczej... No nic, za rok będzie pudło, takie mam postanowienie :)

A to co zrobiliśmy z Marcinem po wyścigu to już w ogóle mistrzostwo świata, ale to już w następnym wpisie ;)

Miejsca:

h km/h:

Rozgrzewka przed Izerski Tour

Sobota, 20 sierpnia 2011 · dodano: 21.08.2011 | Komentarze 0

W miarę porządna rozgrzewka przed wyścigiem - przejechane m.in. ostatnie 6 kilometrów trasy co by poznać finisz.
Kategoria 0 - 70, Góry

Najdłuższy trening w życiu ;)

Piątek, 19 sierpnia 2011 · dodano: 21.08.2011 | Komentarze 1

Popołudniu przyjazd w Karkonosze, żeby jeszcze coś pokręcić przed wyścigiem w sobotę.
Generalnie super pogoda, bardzo ciepło i pełne słońce.
Przebieram się szybko, biorę bidon i lecę na typową "przepalankę". Jednak z prawej strony widzę niepokojące - grafitowe chmury, więc w razie czego cofam się po nowo zakupioną pelerynkę przeciwdeszczową.
Normalnie chyba bym zrezygnował, bo nie wyglądało to ciekawie ale w czwartek nie kręciłem więc po prostu musiałem rozruszać nogi.
Początkowo miałem się kierować tradycyjnie na Przesiekę, ale pojechałem z Sobieszowa przez Jagniątków na Michałowice.

Wjechałem do góry (z resztą w bardzo dobrym tempie) i nagle słyszę grzmoty i widzę jak się błyska - nade mną czarne chmury i burza. No to ja od razu w tył zwrot i zjeżdżam do Sobieszowa. Po chwili zaczyna lać deszcz i sypać grad, momentalnie z drogi zrobiła się rzeka, lało tak że wyglądało to jak dym - normalnie kosmos.
Schodzę z roweru i chowam się pod daszkiem jakiejś szopy, grzmi jak cholera, zrobiło się zimno i niestety tak wiało że deszcz lał z boku więc i tak byłem mokry - dobrze że miałem pelerynkę, zdała egzamin ;)

Jak przeszła burza telefon do żony i powrót autem do domu, cały czas lało i zjazd był niebezpieczny, poza tym przemoczenie wszystkiego i brudny rower przed wyścigiem nie były dobrym pomysłem.
W ten sposób zaliczyłem mój "najdłuższy" trening ;)
NIE POLECAM !! :)
Kategoria 0 - 70, Góry

Coś było nie tak jak trzeba

Środa, 17 sierpnia 2011 · dodano: 17.08.2011 | Komentarze 6

Dziś z założenia miało być mocniej, szczególnie że to ostatni konkretny trening przed wyścigiem w sobotę.
Ale od początku coś było nie tak i nie mogłem wejść na prawidłowe obroty. W dodatku bardzo duży ruch samochodowy i co chwilę TiR z naprzeciwka tylko utrudniały jazdę.
W drugiej części przyszedł czas na ciężkie tempówki siłowe na maksymalnym obciążeniu i niskiej kadencji. I też trochę dupa, bo co chwilę coś mi przeszkadzało i wybijało z rytmu, to autobus, to jakaś idiotka wyjeżdżająca z parkingu, no po prostu dramat.

Podsumowując trening średnio udany, a forma przed Izerami też jakby słaba :( No chyba, że to tylko kiepska dyspozycja dnia... zobaczymy w sobotę.

Kategoria 90-100

Interwały

Wtorek, 16 sierpnia 2011 · dodano: 16.08.2011 | Komentarze 1

Dziś trzeba było zrobić już coś bardziej specjalistycznego więc interwały.
Po niedzieli miałem trochę przykwaszone nogi, ale jakoś inaczej niż zwykle, więc nie wiem czy coś innego nie miało na to wpływu oprócz ustawki.

Trening zaliczony, udało się uniknąć deszczu chociaż dookoła grafitowe chmury :)
Na początku jechało się ciężko, ale z czasem coraz lepiej.

Kategoria 0 - 70, Interwały

Kalorie: 2018 kcal

Ustawka Obornicka

Niedziela, 14 sierpnia 2011 · dodano: 14.08.2011 | Komentarze 1

Po lekkich treningach w tym tygodniu przyszłą pora na jakiś konkret, czyli ustawka na rondzie Obornickim.
Pogoda od rana super, aż chciało się kręcić.

Dojazd na rondo w tempie spacerowym i czekamy aż się grupa uzbiera. Pomimo długiego weekendu zebrało się całkiem sporo osób, w tym znajomi z forumszosowego (Borys i Rafał) oraz z bikestats ([url=http://www.bikestats.pl/rowerzysta/Winq]Krzysiek/url]).
Od startu tempo raczej spokojne, dopiero za Poznaniem zaczęło się mocne, ale za to równe tempo, jechało się przyjemnie po zmianach.
Generalnie liczyłem na dużą pętlę, ale niestety nikt nie był zainteresowany i wszyscy skręcają w Obornikach na Murowaną Goślinę.

No i tu zaczyna się ogień, ciągłe zrywy a głównym prowodyrem był Aleksander Dorożała znany z MTB. Chwilami tempo wręcz zawrotne, a jechaliśmy pod wiatr. Trzymałem się z przodu grupy, bo wiedziałem że zaraz wszystko zacznie pękać. No i się nie pomyliłem, co chwilę widziałem że jest nas coraz mniej :)
Co chwilę ktoś skakał, więc jak na wyścigu: szybkie zrywy, spawanie grupy i pełna koncentracja - fajny trening przed wyścigiem w sobotę.

Uszczuplona mocno grupa dojechała do zjazdu na Poligon w Biedrusku i część pojechała na Poznań, a część kręcić na poligonie. Jako, że mi było zdecydowanie za mało pojechałem na Poligon i razem Krzyśkiem pojechaliśmy jeszcze rundę przez Złotkowo, Sobotę i Kiekrz. Następnie On do Strzeszynka, a ja z powrotem na poligon i do domu przez Radojewo.

Fajny trening wyszedł, myślałem że po górach i tygodniu spokoju będzie zdecydowanie gorzej, tak więc optymizm przed Izerami jest :) No i ładny max HR mi wyszedł, ciekawe gdzie, bo nie kojarzę :)

średnia samej ustawki wyszła 39,1 km/h (nieźle)

śr. kadencja: 88

Kategoria 100-120, Ustawki

Jeszcze spokojnie

Piątek, 12 sierpnia 2011 · dodano: 12.08.2011 | Komentarze 0

Dziś jeszcze kontynuacja lekkich treningów odpoczynkowych po ciężkich górach :) Nie ma to jak pokręcić sobie w spokoju bez żadnej napinki.
Pogoda dziś super, wyszło słońce, zrobiło się znowu ciepło. Wiatr wiał, ale nie tak jak ostatnio.
Mocniejsza jazda zacznie się w niedzielę, a jutro całkowity relaks :)

No a teraz znowu siedzę w robocie :/

śr. kadencja: 88
Kategoria 0 - 70

Lajtowo na wietrze

Środa, 10 sierpnia 2011 · dodano: 10.08.2011 | Komentarze 4

Budzę się dziś rano, patrze za okno w obawie przed deszczem, ale widzę że sucho. Podnoszę wzrok na drzewa i masakra - bujają się na wietrze jak szalone - będzie rzeźnia pomyślałem :)

Ogólnie na szczęście miało być dziś lekko, więc nie musiałem się zajeżdżać. Jechało się raczej źle, rower mi rzucało na lewo i prawo, a pod wiatr prawie stawałem w miejscu, chwilami z górki jechałem wolniej niż normalnie po płaskim. Ciężkie jest życie wycieniowanego "górala" na płaskim pod wiatr ;)

No ale trening zaliczony i to najważniejsze, dobrze że nie padało, aczkolwiek było zimno i nieprzyjemnie. Zauważyłem, że miałem dziś bardzo niski puls.

Ogólnie teraz po ciężkim tygodniu w górach odpoczywam, lajtowy trening co dwa dni. Dopiero w niedzielę mocniej na ustawce i potem dwa mocne treningi w tygodniu. To powinno mnie dobrze przygotować do Touru Izerskiego w przyszłą sobotę.
A po udanym TdP i Rajczy nabrałem pewności siebie i co tu dużo gadać... mam zamiar walczyć o zwycięstwo :) Nie wiem tylko jak tam będzie z obsadą.
Kategoria 0 - 70

Spóźniony rozjazd

Wtorek, 9 sierpnia 2011 · dodano: 09.08.2011 | Komentarze 1

Po ostatnich wyścigach trzeba było zrobić rozjazd, miał być wczoraj ale po powrocie z urlopu miałem tyle na głowie, że zwyczajnie zabrakło czasu :/
Miałem to przełożyć na dziś rano, ale okazało się że mam problemy z zębem u musiałem odwiedzić dentystę :(

Na szczęście udało się pokręcić chociaż trochę na trenażerze późnym wieczorem, w sumie nie pamiętam żebym kiedyś kończył trening o 22:00 :P
Kategoria 0 - 70, Trenażer

Rajcza Tour MEGA

Sobota, 6 sierpnia 2011 · dodano: 06.08.2011 | Komentarze 7

Jako, że nie pojechałem Tatry Tour, więc żeby to sobie zrewanżować postanowiłem wystartować w wyścigu Rajcza Tour (100 km od Zakopanego). To, że mogłem pojechać zawdzięczam żonie, za co bardzo jej z tego miejsca dziękuję :)

Nogi trochę sztywne po wczorajszym TdP ale nie może być ciągle lekko ;)
Szybkie rozkręcenie (niestety nie można nazwać tego rozgrzewką) i zaczynamy. Start wspólny dla dystansów Giga i Mega, jedziemy przez Rajczę do Milówki całą szerokością szosy, niestety nie ustawiłem się zbyt dobrze, bo gdzieś w środku grupy i co chwilę muszę hamować i rozkręcać ponownie – efekt samochodów, zwężeń itp. Jest bardzo nerwowo i nie trudno o jakąś kraksę, ale z drugiej strony takie szarpanie trochę mnie rozgrzało :)

Po chwili zaczyna się od razu najgorszy podjazd na trasie, czyli Nieledwia znana z Pętli Beskidzkiej, to ma na celu podzielenie grupy. Od początku jedziemy mocno i wszystko się rwie, nie startowałem z przodu więc tracę trochę dystans do czołówki. Ze szczytu bardzo szybki zjazd i na płaskim znowu grupa się łączy – no ale już nie cała ;)
Teraz podjazd wąskim asfaltem pod Laliki i szybki zjazd równie wąską drogą do Milówki, tu jedziemy bardzo szybko i na dole znowu formujemy sporą grupę. Jedziemy tak aż do Węgierskiej Górki i jest bardzo niebezpiecznie, bo wszystko przy pełnym ruchu ulicznym, z przodu widać próby ataków ale wszystko jest szybko kasowane.

Po jakimś czasie zaczyna się podjazd do pierwszego bufetu, nie wiem czemu ale mam mały kryzys i niestety odpuszczam czołówkę, na bufecie biorę w locie tylko wodę i na zjeździe zaczynam gonić. Dołącza do mnie szóstka kolarzy i kręcimy bardzo mocno wachlarzem, na dole rozjazd GIGA-MEGA, skręcamy oczywiście na MEGA ale wciąż nie widać czołowej grupy :/
Kontynuujemy wachlarz i udaje się ich dojść, jednak trochę sił to kosztowało.
Tempo nie jest zawrotne i można na szczęście odpocząć, ale nie za długo bo już zaczynamy podjazd przez Korbielów do granicy polsko-słowackiej.

Z początku jedzie się fajnie, ale jak już zaczynamy konkretny podjazd w lesie wszystko zaczyna się dzielić, ja jadę gdzieś w środku i nie zauważam ataku grupki osób. Próbujemy scalić to wszystko z powrotem w trójkę ale nie dajemy rady i wisimy między pierwszą grupą i „peletonikiem”. Postanawiamy zaczekać na grupę, bo przed nami zjazd i płaski odcinek przez Słowację pod wiatr, myślę sobie że spokojnie dojdziemy pierwszą grupę, bo było nas więcej.

Jedziemy razem z całą grupą ale jest jakoś dziwnie, chwilami jakbyśmy gonili a chwilami jakbyśmy odpuszczali, dziwna była to współpraca i tak praktycznie cały czas po słowackiej stronie. Do mety coraz bliżej, a ucieczki nie widać. Tracę nadzieję, że ich dojdziemy.
Ogólnie strona słowacka bardzo nudna, płasko i wietrznie, żadnych górek, tylko kilka hopek.

Dojeżdżamy do wsi Zakamenne, gdzie zlokalizowany jest bufet, kilka osób się zatrzymuje, a kilka chce to wykorzystać i atakuje, nie myśląc długo jadę z nimi, zaczyna się lekko pod górę, a my lecimy 40km/h, jest naprawdę ostro, ale się trzymam i nawet wychodzę na zmiany. Jedziemy tak dłuższy czas i na szczycie ostatniego podjazdu (którego nawet nie zauważyłem takie było tempo) widzimy ucieczkę. Stąd szaleńczy wręcz zjazd, brakuje mi przełożeń, a moja waga nie pomaga, ale udaje się utrzymać w grupie i na dole ostatecznie dochodzimy ucieczkę :)

Teraz do mety jest już płasko więc będzie finisz z grupy, jedziemy cały czas bardzo szybko, jest niebezpiecznie, bo z przeciwka jeżdżą normalnie auta, a my się trochę przepychamy z prędkością około 50 km/h, to nie jest to co lubię w kolarstwie :/
Do mety coraz bliżej, niestety nie znam trasy i nie wiem jak wygląda finisz, nagle pojawia się rondo, stojące samochody i już finisz, kto wjechał na rondo pierwszy ten wygrywa z grupy. Niestety nie mam już szans na dobre miejsce, ostatecznie z tej grupy jestem przedostatni, no cóż płaskie finisze to nie moja działka. W dodatku na ostatnich dwóch kilometrach czułem już kurcze łydek.

Podsumowując jestem bardzo zadowolony, pomimo TdP Amatorów przyjechałem na metę w zasadzie w pierwszej grupie (przed nami była jeszcze jak się okazało ucieczka dwóch kolarzy). Niestety zabrakło jakiegoś podjazdu na koniec, jak to zazwyczaj w górach bywa, wtedy byłaby szansa na walkę nawet o podium.