Maj, 2012

Za głupotę trzeba płacić... czyli bolesna lekcja :/

Czwartek, 31 maja 2012 · dodano: 31.05.2012 | Komentarze 19

Miał być mocny treningowo weekend w górach zakończony super wyścigiem Sudety Tour...
Miało być zajebiście...
Dziś miał być genialny trening na podjazdach zrobiony dokładnie według rozpiski od trenera.
A co jest ?

Podarte ciuchy i szlify tak mocne, że aż pojechałem do szpitala na opatrzenie i zastrzyk na tężca. Na szczęście sprzęt cały i kości całe, klamka się wygięła, ale wyprostowałem, a tak poza tym to oczywiście porysane buty, pedały i tylna przerzutka oraz prawa klamka.

A jak to się stało...

Jak przyjechałem dziś do Jeleniej Góry wszystko mówiło mi nie jedź na trening... autentycznie, najpierw pogoda z przelotnymi mocnymi deszczami i ciemnymi chmurami, potem zawiesił się Garmin i musiałem robić hard reset wraz z wprowadzaniem wszystkich danych od początku.
Wyjechałem na podjazdy na Przesiekę jak było jeszcze mokro, dojechałem do Podgórzyna i patrzę a do góry oberwanie chmury, więc postanowiłem moje dzisiejsze podjazdy potrenować na trasie Sobieszów-Michałowice.

Jeden podjazd zaliczony według rozpiski, noga kręciła pięknie. No i zjeżdżam po mokrym w dół. Stwierdzam, że skoro mokro to można potrenować technikę. I tak ją trenowałem, że źle oceniłem zakręt. Jak już doszedłem do wniosku, że z niego wylecę i trzeba się bardziej złożyć to chyba koło musiało być na białym pasie. Uślizg momentalny i permanentny - zero czasu na jakąkolwiek reakcję i gleba na prawą stronę przy prędkości ok. 50 km/h. Na całe szczęście nic nie jechało z naprzeciwka, bo może bym tego teraz nie pisał.

Polecam sprawdzenie wykresu na Garminie - widać idealnie gdzie i przy jakiej prędkości było bliskie spotkanie z asfaltem.

Teraz mam obity prawy bok, ogromne otarcia na prawej ręce i udzie. Ale zapewne jeździć się z tym da, więc wyścig w niedzielę otwarty :D

Na specjalne życzenie fotka poglądowa otarcia na nodze:

Kategoria 0 - 70, Góry

Powtórka z rozrywki

Środa, 30 maja 2012 · dodano: 30.05.2012 | Komentarze 0

Trening prawie identyczny jak wczoraj, czyli lekko i spokojnie na 2 godzinki.
Na poligonie spotkałem znajomego, więc była okazja trochę sobie pogadać.
Ogólnie spore ochłodzenie i dziś jeździło się jak jesienią - mało przyjemnie.

A jutro w góry :) Oczywiście klasycznie pogoda się psuje...

Rozjazdowo na wietrze

Wtorek, 29 maja 2012 · dodano: 29.05.2012 | Komentarze 4

Na dziś w planie spokojny rozjazd, nie lubię takich treningów jak są takie warunki jak dziś, czyli na masakrycznym wietrze. Pod wiatr, żeby trzymać odpowiednio niską moc musiałem jechać jakieś 25 km/h :/

No ale jazda zaliczona, jutro jeszcze też spokojnie, a od czwartku zaczynam konkretną robotę, która zakończy się w niedzielę tym właśnie :)

Będzie się działo !! Nie ma to jak wyścig z PRO :D Może się czegoś nauczę...

h km/h:

Sauna i basen

Poniedziałek, 28 maja 2012 · dodano: 29.05.2012 | Komentarze 0

Tym razem zamiast klasycznego rozjazdu pojechałem na basen, skorzystałem 3 razy z sauny suchej, a potem dłuuuugie jazcuzzi :)
Relaksik musi być :)
Kategoria Basen

Wyścig w Lesznie 2012

Niedziela, 27 maja 2012 · dodano: 27.05.2012 | Komentarze 24

Pierwszy raz organizator maratonów w Lesznie postanowił zrobić prawdziwy wyścig dla amatorów ze startu wspólnego... Udało się to wybornie, wszystkie drogi były zamknięte, przed wyścigiem pilot, piękna idealnie kolarska pogoda – po prostu prawdziwe kolarskie święto dla amatorów.
Trasa jak to w Lesznie płaska jak stół, więc na wynik się nie nastawiałem, ot po prostu świetna okazja na mocny trening szybkościowy.

Wstaję wcześnie rano, ogarniam śniadanie i z żoną jedziemy do Leszna, na szczęście to blisko Poznania więc podróż mija szybko i bez problemów.
Odbieram numer, na miejscu już pełno kolarzy-amatorów, po kolei znajduję moich znajomych z VTeam Jamis – Rafała i Michała, tym razem na wyścigu będzie nas trzech muszkieterów ;)
Po ogarnięciu sprzętu i przebraniu w strój teamowy jedziemy z Michałem na start, tu już pełno ludzi i nie ma jak się ustawić... Na szczęście z pomocą przyszedł Rafał, który trzymał dla nas miejsce :)
Tu spotykam również Szerszenia znanego z Żądła 2012 oraz G0re i jego „pomagiera” ;)

Trochę się dziwię czemu kompletni amatorzy, np. na rowerach MTB poustawiali się z przodu – jak dla mnie to bez sensu trochę no ale nic. Zamiast rozgrzewki trzeba było prawie pół godziny czekać „w blokach startowych” na słoneczku, czas minął jednak szybko na pogaduchach itd...

Nadeszła chwila startu i ruszamy, trochę kocioł od początku, nie mogę się wpiąć w bloki, mija mnie parę osób, a czołówka już się zagina. W końcu się wpinam i jadę na maksa goniąc czub, trochę boli, bo rozgrzewki nie było ale w końcu po chwili jedziemy całą dużą grupką.

Po jakimś czasie spotykam Krisa, Bartka i kilku innych znajomych, grupka zrobiła się konkretna – jest tu sporo znanych i mocnych nazwisk, ale jazda od początku jest bardzo nerwowa, nie ma za bardzo jak się przebić do przodu i co chwilę krzyki uwaga i hamowanie – chwilami aż czuć swąd palonej gumy...
Ale tak po jakimś czasie stwierdzam, że jazda raczej na tyłach grupy jest świetnym treningiem, co zakręt trochę się zostaje i potem trzeba gonić, taka jazda jest mało efektywna, ale treningowo super !!

No i tak sobie jedziemy na sporych prędkościach, co jakiś czas ktoś próbuje uciekać i tempo wzrasta, za chwilę go doganiamy i znowu trochę spowolnienia, i tak przez całą pierwszą rundę.

Przy wjeździe na drugą trochę pech, bo przede mną wywala się parę osób, część skończyła po pierwszej i pojechała na metę, a czołówka po skręcie jedzie mocno, robi się spora przerwa i muszę gonić, kurde ciężko było, puls zaczynał się buntować ale w końcu grupkę doszedłem :)

Na drugiej rundzie kontynuuję taktykę jazdy raczej z tyłu, chciałem dopiero się przebijać do przodu tak na 100 kilometrze – taki był plan :) Grupka już też nie była taka liczna jak na początku, ale nadal było w niej sporo wariatów jadących szlaczkiem i nie patrzących czy ktoś akurat go wymija.

Udało się przebić na sam czub grupki, zamierzałem się tam utrzymać aż do podjazdów i tak szło nawet nawet, ale potem im bliżej górek tym niebezpieczniejsza jazda innych osób. To był start treningowy więc priorytetem było dojechać cało do mety.
No ale zaczyna się pierwszy podjazd, a ja jestem w środku całej grupy, pięknie przebijam się z lewej do przodu i nagle jakiś idiota zajeżdża mi drogę, zrzuca mnie na pobocze z wielkimi kamieniami, jakoś utrzymuję się na rowerze, ale po powrocie na szosę muszę ostro gonić resztę. Udaje mi się to ale kosztuje sporo sił.

Trochę odzyskuję siły i jestem gotów na drugi podjazd, tym razem po szerokiej i dobrej drodze. Przebijam się znowu z lewej o trochę miejsc i stąd już mocno wariacka jazda aż do mety. Co chwilę ktoś próbuje uciekać, reszta goni, mocne podkręcenia tempa i za chwilę mocne spowolnienia. Taka bardzo interwałowa jazda. W sumie nawet nie wiem czy ktoś z przodu ucieka czy też nie.
I po tak wariackiej jeździe cała nasza duża grupka dojeżdża do ostatniej płaskiej prostej (jaka szkoda, że nie było tu pod górę ;)
Na liczniku ponad 50 km/h a to dopiero rozkrętka tempa, zaczynamy ostateczne finiszowanie, mistrzem w tej dziedzinie nie jestem ale idzie mi dobrze, z każdym metrem coraz szybciej i zaczynam mijać kolejnych zawodników. Niestety nagle widzę przed sobą kraksę, parę metrów przede mną koleś leci na ziemię, odbija się od niej jak piłka i nie wiadomo gdzie ostatecznie się znajdzie. Nie ma co ryzykować, zjeżdżam do rowu jednocześnie hamując, oczywiście zaliczam glebę na trawę ale nic mi nie jest ;)
Wracam na szosę i finiszuję na kiepskim miejscu...

Podsumowując był to bardzo dobry i szybki wyścig, na starcie konkretna ekipa, sporo zawodników z Interkolu, TGV, Oliver Rybczyński, Whirpool Team, nasza trójka z VTeam Jamis i inni dobrzy kolarze amatorzy. Jestem bardzo zadowolony, bo utrzymałem się w pierwszej grupce przez całe 133 km, szkoda finiszu ale nie płaczę, bo wygrać i tak bym nie wygrał na takim płaskim finiszu. Trochę nie rozumiem tej walki, tak jakby to były mistrzostwa świata – trochę rozsądku niektórym by się przydało.
No i wielki plus dla organizatora – jak widać można zorganizować imprezę ze startu wspólnego z zamkniętymi drogami !! Chciałbym taką formę wyścigu w Trzebnicy, wtedy do pierwszych górek jazda w peletonie, a potem ogień na podjazdach i można by o coś powalczyć...

Pozdrowienia dla wszystkich znajomych, których spotkałem :)

Wyniki:
M2 – 14
OPEN – 40
Czas zwycięzcy :)

I na razie trzy fotki:

Przygotowania i ostatni batonik przed startem:

Po starcie:

Przed startem:

Kategoria 130-140, Zawody

Przepalenie przed Lesznem

Sobota, 26 maja 2012 · dodano: 26.05.2012 | Komentarze 3

Jutro wyścig w Lesznie więc dziś tradycyjne wprowadzenie.
Wszystko bardzo spokojnie plus kilka zrywów na maksymalnej mocy, czekam aż przebiję w końcu 900 wat, bo ciągle mam minimalnie mniej (dziś 876 wat) ;)

Podjazd pod Radojewo to 3 minutki pojechane mocno i to byłoby na tyle jeśli chodzi o mocniejsze akcenty.

Ogólnie to Powertap się dziś załączył i wyłączył dopiero po 1h15min, trzeba zmienić baterie ale fajnie że chociaż godzinkę daje jeszcze radę :)

A jutro start wspólny 800 osób - będzie kosmos, szczerze przyznam że trochę się tego boję, pewnie masa ludzi pierwszy raz będzie jechać w peletonie. Dla mnie to kolejny start treningowy więc bez napinki, byle przejechać całość w dobrym tempie.

Tlenowo na wietrze

Piątek, 25 maja 2012 · dodano: 25.05.2012 | Komentarze 3

Dzisiaj spokojne kręcenie w tlenie, nie za długo nie za krótko.
Znowu męczyłem się z wiatrem, na poligonie puściutko, wszyscy albo oglądali Giro ale odpoczywali przed jutrzejszym wyścigiem w Suchym Lesie (szkoda, że nie jest rano tylko popołudniu, może bym wystartował).

No i dziś padła mi bateria w Powertapie, a nie mam klucza do odkręcenia pokrywy piasty :/ Trzeba będzie kupić lub od kogoś pożyczyć. Szkoda, bo chciałem wyjątkowo wziąć koła treningowe do Leszna w niedzielę i zobaczyć jaką moc generuję na wyścigu... Pozostaje jednak wypróbować nowe oponki Veloflex Corsa wraz z lateksowymi dętkami Michelin - ponoć taki zestaw niesie jak szytka - się okaże :)

Siłaaaa + foty z Torunia

Czwartek, 24 maja 2012 · dodano: 24.05.2012 | Komentarze 5

No to dziś kolejny trening z serii "ma boleć".
Wiało dziś jak jasna cholera, no ale taki już żywot kolarza, że walka z wiatrem to codzienność.

Najpierw trzy podjazdy na Radojewo nad progiem i tu miła niespodzianka... Wartości średnie poniżej (prędkość, śr. puls, śr moc), co prawda akurat wiało trochę z boku i trochę w plecy, ale mieć tam średnią prędkość pod górę prawie 37 to już konkret. Bardziej cieszą mnie jednak średnie moce - 330 wat przez 3 minuty to mój rekord na tym podjeździe, no i wszystkie trzy powyżej 300 wat :)
1. 36,7 km/h, 168, 330 wat !!!!
2. 35,0 km/h, 169, 303 wat
3. 33,5 km/h, 169, 306 wat

Potem dojazd na Poligon i tutaj trzy tempówki siłowe w strefie okołoprogowej (trasa pagórkowata, więc ciężko było z trzymaniem odpowiednio wysoko mocy na zjazdach):
1. 38,8 km/h, 170, 265 wat
2. 37,9 km/h, 166, 248 wat
3. 37,6 km/h, 166, 243 wat

No i na koniec już kręcenie w okolicy 200 wat i powrót do domu.
Bardzo fajny trening i bardzo optymistyczne waty na podjazdach, jest progres i to jest najważniejsze :)

I prawie mnie dziś zabił jakiś debil w TiRze, wyprzedził mnie na zapałkę na zakręcie, gdzie nie było pobocza tylko od razu barierka. Prawie się otarłem o naczepę - koszmar.

W sieci pojawiło się kilka fotek z Torunia:

Powrót z buta na metę po defekcie...

Kategoria 70-90

Aktywna regeneracja

Wtorek, 22 maja 2012 · dodano: 22.05.2012 | Komentarze 2

Na dziś w planie aktywna regeneracja czyli "kręcenie turystyczne" ;)
I bardzo dobrze, bo dziś był taki upał, że jakiekolwiek interwały, tempówki czy podjazdy by mnie wykończyły.
Normalnie jak w środku lata, w pełnym słońcu się gotowałem (średnia temperatura z Garniaka 31 stopni).

A trening bez przygód, z małej tarczy - fajnie czasem tak pokręcić spokojnie. A jaki zabójczy średni puls :D Chyba nigdy takiego nie odnotowałem.

Rozjazdowo

Poniedziałek, 21 maja 2012 · dodano: 21.05.2012 | Komentarze 0

Po wczorajszym mocnym wyścigu dziś spokojna przejażdżka w tempie rozjazdowym. Ogólnie jest super, bo nic mnie po wczorajszej jeździe nie boli, tak więc z regeneracją super - co cieszy :)

Gorzej, że okazuje się iż moje koło Mavic RSys mogę naprawić jedynie w Harfa Haryson we Wrocławiu, odpisali mi jakie będą koszty, cytuję:
Koszt szprychy - 52,00 PLN, do tego należy doliczyć pierścienie TraComp
32,00 PLN i robocizna - 60,00 PLN.
No to się załamałem - a do tego jeszcze trzeba doliczyć przecież kuriera...

Już chyba nigdy nie kupię Maviców, tylko będę kółka składał...