Sierpień, 2014

Podjazdy:1969 m

Road Trophy 2014 - Etap IV

Niedziela, 17 sierpnia 2014 · dodano: 17.08.2014 | Komentarze 3

Trzeci dzień, czwarty etap, rano się za bardzo nie chciało ale jak już wsiadłem na rower to jakoś poszło.
Z powrotem miałem sektor więc udało się fajnie ustawić na starcie i uniknąć tych beznadziejnych przepychanek.

Od startu trochę nerwowo było, nawet musiałem się wypiąć bo ktoś przede mną stanął ale jakoś poszło i sprawnie wjechaliśmy na Przełęcz Koniakowską, stąd mega szybki zjazd przez Kamesznicę. Na drogę wyleciał pies i ktoś z tyłu niestety szlifował przy tej prędkości... Mam nadzieję, że wyszedł z tego cało.

Potem cały czas jadę w pierwszej grupie, noga elegancko podaje, nie mam problemów na podjazdach, raz tylko po niezłym zamieszaniu (lider w generalce Adam Wójcik łapie gumę i Krystian Piróg oddaje mu swój rower) robią się niezłe luki i musimy gonić ale nie ma z tym większego kłopotu.
I tak się jedzie bardzo fajnie i sprawnie, aż tu nagle jeszcze przed granicą słyszę psssssss z mojego tylnego koła. Miałem szytki zalane mlekiem więc nauczony doświadczeniem po prostu jadę dalej licząc na zaklejenie. Po chwili wydaje się, że wszystko jest OK, sporo powietrza uciekło ale można jechać. Robię kolejny podjazd ale na szczycie czuję, że jadę już na obręczy i niestety muszę się zatrzymać - szansa na dobry wynik spełzła na niczym :/
Zatrzymuję się i pompuję koło moją pompką awaryjną, coś tam udało się wrzucić i jadę dalej, minęły mnie dwie mniejsze grupki. Niestety po 3 km znowu czuję na tyłku obręcz, zatrzymuję się i zużywam swój Vittoria Pit Stop mając nadzieję, że wszystko będzie już OK.
Ruszam i od razu łapię się z niewielką grupką, ciśnienia nie dużo ale można jechać.
Rozkręcam sobie tempo, robi się górka i odjeżdżam, na zjeździe boję się szybko jechać, bo małe ciśnienie i dochodzą - i tak w kółko.

Z każdym kilometrem coraz mniej powietrza w kole, na podjazdach robię sobie fajny trening.
Ostatnie krótkie zjazdy i czuję już znowu obręcz, wchodzę dość spokojnie w jakiś zakręt i czuję jak wpadam w mega poślizg, jakimś cudem unikam upadku... Od tego momentu jadę mocno pod górę a jak tylko jest jakiś lekki zjazd czy nawet głupi zakręt to prawie staję w miejscu. Na podjeździe pod Koczy Zamek mijam jeszcze kilka osób i koniec - cieszę się że ukończyłem.
W szytce jeśli była chociaż 1 atmosfera to dobrze :P

Wielka szkoda, bo czuję że można było spróbować powalczyć dziś nawet o podium w kategorii, a tak muszę się zadowolić 12 miejsce w B i 44 OPEN. Mówi się trudno, żyje się dalej.
Sam bym takiego treningu jak tutaj nie zrobił, a to był cel tego całego wyjazdu :)

Ostatecznie w generalce jestem 32 OPEN i 12 w kategorii B.

Kategoria 70-90, Góry, Zawody

Rozgrzewka i rozjazd

Niedziela, 17 sierpnia 2014 · dodano: 17.08.2014 | Komentarze 0

Road Trophy 2014 - Etap III

Sobota, 16 sierpnia 2014 · dodano: 16.08.2014 | Komentarze 4

Na sobotę organizator przewidział coś specjalnego, bo aż trzy podjazdy na Koczy Zamek, w tym dwie mordercze Kamesznice...

Start już o 9:00, pogoda nie rozpieszcza, jakieś 15 stopni, chociaż dla mnie to dobrze. Grunt, że nie pada deszcz.
Niestety po wczorajszej porażce wyleciałem nawet z sektorów ale ustawiam się w miarę dobrze zaraz po nich.

Startujemy i od razu lecimy wąskimi asfaltami, strasznie tego nie lubię, ścisk, ludzie się pchają, jak robi się ścianka to prawie stajemy w miejscu itd. Niestety niektórzy nie potrafią przewidzieć, że zaraz będzie zwolnienie i w pewnym momencie gość wjeżdża mi w tył, na szczęście odbija w bok i nic się złego nie stało.
Dopiero jak już poszło ostro w górę na Koczy Zamek trochę się to wszystko usprawnia ale znowu mam na szczycie stratę i muszę gonić czołówkę.

Udaje się to zrobić w Lalikach i w zasadzie od tego momentu cały czas kręcimy w pierwszej grupie, jest nas tak z 40 osób. Jest spoko, tempo mi odpowiada, czasem jakieś podkręcenie ale raczej cały czas równo. Fajna runda, podjazdy nie są zabójcze, zjazdy fajne.
Na koniec czeka nas jednak prawdziwy kiler, czyli pierwsza Kamesznica. Z założenia jadę swoim tempem, na w miarę płaskim początku zostaję po lekkich problemach z łańcuchem i tak jadę widząc całą grupę na wyciągnięcie ręki.
Jak zaczyna się stromizna odrabiam sprawnie dystans, jest ciężko ale w sumie dość szybko wjeżdżam na szczyt i zaczynam zjazd. Jest strata do czołówki i znów trzeba gonić. Zbieramy się w czterech i po mocnych zmianach jeszcze przed granicą dochodzimy pierwszą grupę. Kosztowało nas to sporo sił ale daliśmy radę ;)

No i teraz powtórka z rozrywki, jedziemy równo i jest sympatycznie.
Przed podjazdem na Laliki dostaję kurcze w obu nogach, masakra, muszę odpuścić grupę. Jem co mam, piję izotonik i jakoś to rozkręcam. Jest strata do grupy ale udaje się dojść. Podjazd sprawnie, szybki zjazd i lecimy po raz drugi na Kamesznicę.
Czuję się dobrze, jest nas pewnie ze 30-kilka osób, niestety jeszcze na płaskiej części znowu dostaję kurcze. Nie mam już picia, znowu muszę odpuścić grupę i to w momencie kiedy poszło podkręcenie tempa.
Jem żela "na czarną godzinę" i jakoś kurcze puszczają. Mogę trochę podkręcić tempo ale niestety grupa jest już daleko z przodu i jest pozamiatane. Szkoda, bo na sztywnościach mogłem powalczyć o dyszkę w OPEN.
Jadę swoim tempem, mijam jeszcze kilka osób i na Koczym Zamku melduję się jako 12 zawodnik kategorii B oraz 30 OPEN.
W generalce awansuję na 12 miejsce w kategorii i 32 OPEN.

Fajnie, bo noga zupełnie inna niż wczoraj, humory lepsze, w zasadzie całość w pierwszej grupie :)
Jutro niestety etap zupełnie nie dla mnie, ścianki jedna po drugiej skutecznie rozwalą mi nogi, jak będą znowu kurcze to może być DNF... Oby nie...

Kategoria 100-120, Góry, Zawody

Podjazdy: 55 m

Rozgrzewka i rozjazd

Sobota, 16 sierpnia 2014 · dodano: 16.08.2014 | Komentarze 0

Kategoria 0 - 70, Góry

Road Trophy 2014 - Etap II

Piątek, 15 sierpnia 2014 · dodano: 16.08.2014 | Komentarze 1

Czasówkę jechałem chwilę przed 12:00, a już o 15:00 start drugiego etapu. Mało czasu na odpoczynek i generalnie tylko zamuliłem organizm. Fajnie, bo 14 pozycja OPEN dała mi pierwszy sektor więc nie musiałem się martwić miejscem na starcie unikając przepychanek.
Trasa kompletnie nie dla mnie, jak na Pętli Beskidzkiej czyli rundy na zasadzie góra-dół i tak przez 78 kilometrów.
Po starcie trzymałem się pierwszej grupy i całe pierwsze kółko w zasadzie z czołówką. Na ściankach mocno się męczyłem, na zjazdach trzeba było uważać.
Na drugim kółku zostałem lekko za czołówką w małej drugiej grupce ale wszystko było pod kontrolą – tak po prostu wyszło na zjeździe. I jak już się kończył sztywny zjazd, na ostrym zakręcie w prawo gość przede mną szlifuje po asfalcie. Naciskam na hamulce, koło wpada w poślizg, cudem unikam upadku wjeżdżając w łąkę. Niestety tracę kontakt z fajną grupką i dalej jadę w zasadzie sam. Cały podjazd i potem odcinek płaski widzę ich przed sobą ale nie mogę dojść, sporo sił kosztuje mnie taka jazda i na kolejnej rundzie na podjeździe już daję sobie spokój. Noga przestaje kręcić, wyprzedzają mnie ludzie, którzy nie powinni, generalnie powtórka z Pętli Beskidzkiej, czyli załamka. Dopiero na czwartym kółku trochę wracają siły i jedzie się lepiej ale strata już bardzo duża. Na domiar złego na podjeździe zaczynam czuć, że zbliżają się kurcze i w tym momencie wrzucam tryb turystyczny – nie ma sensu zajeżdżać nóg skoro o nic już nie walczę, a przede mną jeszcze dwa etapy...

W ten sposób kończę dopiero jako 16 zawodnik kategorii B oraz 46 OPEN – dramat !

… ale trening bardzo dobry, a po to tu przyjechałem :)

Kategoria 70-90, Góry, Zawody

Road Trophy 2014 - Etap I - czasówka uphill

Piątek, 15 sierpnia 2014 · dodano: 16.08.2014 | Komentarze 2

Trasa czasówki nie do końca mi odpowiadała, sporo wypłaszczeń, nawet kilka odcinków w dół i to wszystko przeplatane ściankami. Interwałowa trasa o długości 3,7 km i przewyższeniu 250 metrów.
Na start pojechałem autem, żeby potem nie wracać ostro pod górę na kwaterę (dobry ruch, bo po czasówce zaczęło padać).
Plan na Road Trophy był taki żeby pojechać raczej treningowo i tylko na czasówce polecieć na 100% więc tak też zrobiłem ;)

W miarę sprawna rozgrzewka i już czekam na start. Fajnie, bo organizator zadbał o barierki i można było ruszyć wpiętym w pedały, a to nie jest ostatnio normą.
Ruszam od razu bardzo mocno, na początku sztajfa w lesie, idę na maksa zbytnio nie kalkulując. Potem wypłaszczenie i tak po kolei, dopiero końcówka znowu bardzo ciężka. Puls cały czas gdzieś w okolicy 185 uderzeń więc jadę bardzo mocno.
Tak w połowie czuję, że chyba za mocno pojechałem początek i już zaczyna lekko brakować, staram się łapać oddech na wypłaszczeniach i zjazdach,a to błąd, bo tu można sporo stracić.
Ostatecznie mijam kreskę jako 6 zawodnik kategorii B i 14 OPEN.
Mało zabrakło do podium, szkoda, że nie pojechałem trochę rozsądniej i źle rozłożyłem siły. Tak czy inaczej nie jest źle ;)

Kategoria 0 - 70, Góry, Zawody

Rozgrzewki, rozjazdy i dojazdy razem

Piątek, 15 sierpnia 2014 · dodano: 16.08.2014 | Komentarze 0

Kategoria Góry

Wprowadzenie przed Road Trophy

Czwartek, 14 sierpnia 2014 · dodano: 16.08.2014 | Komentarze 0

Udało się bardzo sprawnie dojechać do Istebnej, a w zasadzie Koniakowie i po chwili ogarnięcia się pojechałem rozkręcić nogę. Zaliczyłem trasę czasówki – prologu, pokręciłem po okolicy, pogadałem z ludźmi, odebrałem pakiet startowy i wróciłem na kwaterę :)
A takie widoki są na mecie czasóweczki:

Kategoria 0 - 70, Góry

Na luzaku przed Road Trophy

Wtorek, 12 sierpnia 2014 · dodano: 12.08.2014 | Komentarze 0

Totalny luzik, bo już w piątek zacznie się mała, trzydniowa rzeźnia :)
Co ma być to będzie.
Kategoria 0 - 70

Górski trening na nizinach

Niedziela, 10 sierpnia 2014 · dodano: 10.08.2014 | Komentarze 1

Już w piątek Road Trophy więc trzeba było poszaleć na okolicznych górkach, nie było dziś zmiłuj i ciągle góra - dół, co pięknie widać na profilu z tego treningu.
Próbowałem wszystkiego, siła, kadencja, skoki, finisze itd.
Było zacnie, teraz trzeba odpocząć i jazda w góry :)